Fashion

Recensie: Evan Almighty

De film Bruce Almighty kennen we natuurlijk allemaal. En nu zijn de makers gekomen met een vervolg. Nu niet met Jim Carey als Bruce, maar met Steve Carrell als Evan Baxter. Juist, die grappige nieuwslezer.

Te zien vanaf: 9 augustus

Kijkwijzer: Kijkwijzer: boven de zes jaar

Beoordeling: Logo Logo

In Bruce Almighty heeft Evan Baxter een kleine bijrol, maar wel eentje die eruit springt (ken je die scène nog waarin Bruce hem op de hak neemt?). In deel 2 heeft hij de hoofdrol.

Evan Almighty Evan Almighty

Evan Baxter zegt zijn journalistieke loopbaan gedag om zich op de politiek te storten. Hij verhuist samen met zijn gezin naar het noorden van Virginia om een nieuw leven op te bouwen. Maar hij had nooit gedacht dat er op de eerste dag in zijn nieuwe huis, God plotseling in zijn achtertuin staat. En hij komt niet zomaar even langswippen. Nee, Evan krijgt een opdracht: hij moet een ark bouwen. Doet hij dat niet, dan zullen alle bewoners van zijn woonplaats slachtoffers worden van een waterramp. En o ja: Baxter moet er ook voor zorgen dat van elk dier twee soorten (een mannetje en een vrouwtje) op het schip komt. Zijn gezin staat met verbazing toe te kijken. Zit Evan middenin de mid-life crisis?

Evan Almighty is een hilarische komedie met superveel echte dieren, die zijn voorganger Bruce Almighty van de troon stoot. Dit tweede deel is ontzettend grappig en Steve maakt zich helemaal waar als de saaie nieuwslezer die politicus wordt (let op de baardgroei tijdens de film). En voor degenen die nog nooit een Bijbel hebben aangeraakt, is deze film een leuke godsdienstles met een knipoog. Helaas kregen we vlak voor het schrijven van deze recensie een mailtje van PETA (People for the Etnical Treatment of Animals) dat de dieren in deze film niet goed behandeld zijn. Toch erg jammer, daarom voor deze film 2 sterren in plaats van drie.

Evan Almighty

Evan Almighty: Halleluja!

Logo   Drie keer niets