5 x 'slechte' gewoontes die helemaal niet zo ongezond zijn als je denkt

      0

Het gevoel van schuld bij een ongezonde beslissing kennen we allemaal. Je wilde maar een handje chips pakken, maar uiteindelijk is toch de hele zak leeg. We maken ons er allemaal schuldig aan en je kan het dus ook niet helemaal voorkomen. Toch zijn er ook een paar 'slechte' gewoontes die helemaal niet zo ongezond zijn als we denken. Maar, zoals de health gurus altijd zeggen: 'Het gaat om de balans".

Stop dat schuldgevoel maar weer weg, want dat stukje chocolade van net was zelfs goed voor je. Lees snel verder om erachter te komen hoe top jij eigenlijk bezig bent!

1. Late night snack
Het weekend is voor ons hét moment om even te cheaten als het gaat om gezond eten. Een late night snack is hierbij wel op z'n plaats, maar dat schijnt dus helemaal niet zo goed voor je te zijn. In de avond gaat je lichaam als het ware op sluimerstand en het is dan niet zo slim om nog hele maaltijden naar binnen te werken. Maar, dat betekent niet dat jij je hongergevoel de vrije loop moet laten. Als je trek hebt, moet je eten en daar hoef jij je ook niet schuldig om te voelen. Houd het dan wel bij iets kleins, anders maak je het wel een beetje moeilijk voor je lichaam. 

 

Een bericht gedeeld door NOOR (@queenofjetlags) op

2. Een fles wijn opentrekken bij het eten
Helemaal niks mis mee, als je het maar wel houdt bij één glas. Als jij op je gewicht let, moet je het vooral niet hebben van de alcohol zeggen ze altijd. Maar, uit onderzoek blijkt dat een glas wijn per dag in dat opzicht helemaal geen kwaad kan. Als je dieet over het algemeen van gezonde aard is, dan is het helemaal oke. 

3. Chocolade (onze favoriet)
Het wegwerken van een hele reep chocolade per dag is natuurlijk niet bepaald de bedoeling. Toch is het toegeven aan deze guilty pleasure niet altijd iets om je schuldig over te voelen. Laat de milka oreo links liggen en ga voor een heerlijk stuk pure chocolade. Hoe hoger het percentage cacao, hoe beter het voor je is! In dit geval kan chocolade je gezondheid zelfs verbeteren. Het heeft onder andere een positief effect op je bloeddruk en het bevat essentiële mineralen als koper, ijzer en magnesium. Pure chocolade kan in het begin een beetje wennen zijn, maar op een gegeven moment wil je niet anders meer!

4. De sportschool skippen
Je ligt languit op de bank en je hebt geen zin om nu wéér op te staan en naar de sportschool te gaan. We willen je niet uit je flow trekken, maar echt een probleem is het niet als je het een keertje overslaat. Je lichaam heeft af en toe ook rust nodig en door gewoon op de bank te blijven liggen, krijg je ook een heerlijk gevoel van vrijheid. Morgen ga je weer, maar vandaag gewoon even niet. 

5. Grijpen naar comfort food
Oké, het zit zo. Dit moet je natuurlijk niet elke dag doen, maar als je de goede balans vindt is er helemaal niks aan de hand. Soms heb je gewoon écht zin in een unhealthy snack en dan kan jij je het jezelf ook maar beter even gunnen. Als je eens in de zoveel tijd iets ongezonds eet, is er echt geen man overboord. Het gaat pas mis als je het heel erg lang uitstelt, waardoor jij je vervolgens niet meer in kan houden en in één keer de hele zak leeg eet.

Beeld thumb: iStock




Aanbevolen voor jou:
Volg Fashionscene op Instagram!