De verkoop van Nike producten is met 31% toegenomen en dit is de geweldige reden waarom

      0

Misschien heb je het wel voorbij zien komen op het internet: mensen die hun Nike items vernietigden vanwege de nieuwe Just Do It campagne. De omstreden athleet Colin Kaepernick speelt hier een grote rol in en dat is dé man die het #TakingAKnee initiatief (waarbij sporters tijdens het volkslied op één knie gaan zitten in plaats van staan) startte als protest tegen onder andere politiegeweld tegen niet-blanken in de VS.

Dat werd hem niet in dank afgenomen - onder andere door Donald TRump - met als gevolg dat hij nu zonder vaste baan zit. Nike zag daarentegen wél in dat zijn initiatief geweldig is en maakte hem het boegbeeld van hun nieuwe Just Do It Campagne. Haters van Colin Kaepernick, die beweren dat hij geen respect toont voor zijn land, vernietigden als gevolg hun Nike producten en boycotten het merk. Even was er sprake van een kleine daling in de koers van Nike, maar inmiddels is duidelijk dat het merk sinds de campagne maar liefst 31% méér producten heeft verkocht tegen overstaande van de cijfers van vorig jaar in deze periode. 

De slogan van Colin Kaepernick's Nike campagne is "Believe in something. Even if it means sacrificing anything." en meer treffend dan dat met de beelden erbij kan het niet worden. Bekijk de fantastische campagnevideo én een kleine geschiedenis van Kaepernick's protest hieronder.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Believe in something, even if it means sacrificing everything. #JustDoIt

Een bericht gedeeld door colin kaepernick (@kaepernick7) op

Beeld thumb: Bruno Press




Aanbevolen voor jou:
Volg Fashionscene op Instagram!