Alles over de nieuwe collectie van de Duitse influencer Pamela Reif en Hunkemöller!

      0

Met het internationale succes van Hunkemöller zou je bijna vergeten dat het een Nederlands bedrijf is. Na eerdere boegbeelden als Sylvie Meis en Anna Nooshin, werkt het lingeriemerk op dit moment samen met Doutzen Kroes én de Duitse influencer Pamela Reif. Eerder lanceerde de laatstgenoemde blondine al een lijn met het merk die razend goed liep, dus er was tijd voor een tweede collectie.

De kans is klein dat je Pamela Reif niet kent. In de wereld van social media en influencers is zij één van de meest succesvolle. Zij heeft bijna 4 miljoen volgers op Instagram en heeft daarnaast ook een website, vlogs en een boek op haar naam staan. Ze is niet alleen beeldschoon maar ook nog eens superslim. Pamela combineert haar gezonde levensstijl, bestaande uit veelvuldig sporten en gezond eten, met haar liefde voor mode op haar platforms. Een slimme keuze dus voor Hunkemöller om met deze beauty in zee te gaan.

Fashionscene mocht de lancering van de nieuwe collectie, genaamd Sexy & Sweet, bijwonen in het Soho House in Berlijn afgelopen donderdag en wij hadden de kans om zowel Pamela als de head of Design van Hunkemöller, Zoe Price-Smith, aan de tand te voelen over de collectie, hun visie en hun werk. Lees de interviews én bekijk de beelden van de collectie en de lancering hieronder! De prachtige collectie is trouwens nu te koop.

Wat is jouw favoriete stuk uit jouw collectie Pamela?
P: Het is erg moeilijk om te kiezen maar als ik het moet doen dan is het de beha met de bandjes over de borsten, de zachtroze cups en het zwarte kant. Het item is erg sexy: de kanten schouderbandjes kunnen op subtiele wijze tevoorschijn komen onder een t-shirt of een blouse die je draagt zonder dat je alle sexyness meteen weggeeft. Ik ben vooral dol op deze beha omdat ik graag off-the-shoulder tops aan doe. 

Hoe kwam je op het design van de beha met de asymmetrische band? 
P: Hoewel ik zelf niet echt flinke borsten heb, denk ik dat dit model perfect is voor vrouwen met grotere cupmaten omdat het super comfortabel is. Bovendien is het een erg trendy design.



Zou je nog een collectie willen maken voor Hunkemöller en zo ja, heb je er al een thema voor in gedachten?
P: Ik zou heel graag een derde collectie willen maken! Deze tweede is al veel volwassener dan de eerste die ik voor het merk ontwierp. De eerste maakte ik toen ik nog helemaal geen ervaring had met lingerie, het maken ervan en het shooten van mooie beelden in ondergoed. Met deze tweede collectie voelde ik me al veel comfortabeler met het hele proces en ik ben daarom erg benieuwd wat we met een derde collectie zouden kunnen bereiken. Er zijn nog geen gesprekken gaande voor een derde lijn dus ik heb ook nog niet nagedacht over een thema ervoor. 

Wat vond je het leukste aan het maken van een eigen lingeriecollectie?
P: Ik sta vooral bekend als een sporty type maar ik vond het leuk om mijn hele vrouwelijk kant, die ik zeker heb, in deze samenwerking tot uiting te laten komen. Voor de collectie heb ik die twee zijdes van mij gecombineerd. In een aantal ontwerpen zit een sportieve stof (die met een stipjes erop) verwerkt en die heb ik gecombineerd met kant, satijn en ruffles zodat het goed weergeeft wie ik ben. In mijn nieuwe collectie zitten een aantal bodies en dat is bijzonder voor het merk. Ik hou zelf erg van het dragen van bodysuits en ik denk dat het perfect is voor mensen die kritisch kijken naar hun lichaam maar er nog steeds mooi uit willen zien: daarom was het voor mij belangrijk om er veel van in de collectie te verwerken. 

Wat vind je het allerleukste aan het zijn van een influencer?
P: Mijn werk voelt meestal niet als werk. Het begon allemaal als een hobby en ik ben dol op wat ik doe. Ik ben erg dankbaar dat ik mijn dagen kan vullen hiermee. Het nadeel is wél dat ik nooit stop met werken omdat alles wat ik leuk vond, omgezet is in mijn baan. Ik werk vanaf het moment dat ik wakker word totdat ik ga slapen. Maar omdat ik iets doe waar ik écht dol op ben, maakt het mij heel erg gelukkig.

Wat is jouw ultieme tip voor jonge vrouwen om zo succesvol als jij te worden?
P: Je moet je eigen weg vinden. De meeste mensen gaan na de middelbare school meteen naar de universiteit. Ik was één van de mensen die dit niet deed omdat ik het gevoel had dat dit niet de juiste route was voor mij. Je moet hiervoor een beetje lef tonen maar luister naar wat je hart je ingeeft en volg vooral niet wat iedereen doet of wat mensen van je verwachten. Hopelijk leidt dit je naar een goede eindbestemming. 

Zoe hoe was het om samen te werken met Pamela aan een collectie?
Z: Omdat het onze tweede collectie was, verliep alles heel soepel. We hadden al een connectie en ik wist precies wat haar voorkeuren en behoeftes waren. We wilden met deze collectie de items echt naar een hoger niveau tillen. Het was belangrijk om het gevoel van Hunkemöller te combineren met wie zij is. Omdat het haar tweede collectie was, wist ze heel goed wat ze wel en niet wilde en welke vormen en materialen ze wilde gebruiken. We zijn weer erg tevreden en trots op de collectie. 

Heb je een bepaalde opleiding gedaan om als head of design bij Hunkemöller aan de slag te kunnen?
Z: Ik heb een opleiding van vijf jaar gevolgd tot fashion designer in Londen. Al sinds ik 12 jaar oud was, wist ik dat ik een modeontwerper wilde worden. Daar heb ik mazzel mee gehad want ik had écht een hekel aan alles wat 'academisch' was, zoals wiskunde bijvoorbeeld, tijdens school. Na mijn opleiding ben ik meteen aan de slag gegaan. Ik verhuisde naar Frankrijk en ging daar aan de slag in de sportkledingindustrie. Mijn eerste baan was bij Quicksilver en ik zit inmiddels 22 jaar in het vak.

Zoe Price Smith samen met Pamela Reif en twee modellen gehuld in de collectie

De lingeriewereld is een hele specifieke richting. Hoe kwam je daarin terecht?
In die 22 jaar dat ik in de mode zit, heb ik in de meest uiteenlopende productgebieden gewerkt in het wereldje. Ik zocht een nieuwe uitdaging en ik heb altijd van lingerie gehouden omdat het zo vrouwelijk is. In eerste instantie dacht ik dat ik zelf een label zou beginnen omdat het echt een liefde van mij is maar toen liep ik deze kans bij Hunkemöller tegen het lijf. Vanzelfsprekend heb ik deze met beide handen aangegrepen. Het leuke aan werken bij Hunkemöller is dat we echt kijken naar wat er gebeurt op de catwalk en dat vertalen naar lingerie. Ook probeer ik altijd nieuwe dingen uit qua stoffen en kleuren wat mijn baan erg leuk maakt. 

Wat zou je nog willen ontwikkelen op het gebied van lingerie wat nog niet eerder is gedaan binnen Hunkemöller of in de lingeriewereld in het algemeen?
We hebben al zoveel gedaan voor Hunkemöller en dat maakt dit een erg lastige vraag. Couturestukken en korsetten zou ik me nog wel in willen verdiepen maar deze zijn one-of-a-kind en bij een commercieel merk als Hunkemöller zit zoiets er niet echt in. Maar als ontwerper zijnde zou ik me wel echt in die historie daarvan willen verdiepen en kijken wat mogelijk is binnen Hunkemöller om het in een collectie te verwerken. 

Beeld: Hunkemöller




Aanbevolen voor jou:
Volg Fashionscene op Instagram!