Lancering F.A.L.L. Magazine @ Foam Amsterdam

      0

Klinkende glazen, stijlvolle vriendengroepen en een nieuw tijdschrift. Afgelopen woensdagavond werd F.A.L.L Magazine gelanceerd in het Amsterdamse Foam. Het internationale tijdschrift van Nederlandse bodem is het eerste in haar soort dat fotografie, kunst, literatuur en lifestyle combineert. Daarnaast biedt het tijdschrift een platform voor jong talent. Niet alleen de kunstenaars, schrijvers en fotografen die in het blad staan vallen hieronder, maar ook de makers van het blad zijn fris, jong en gedreven. Ook de slechts 24-jarige hoofdredactrice Milou Verbeke kan onder dit label geschoven worden. “Ik kon wel altijd blijven dromen over mijn eigen blad, maar het was veel spannender om het gewoon te doen” vertelt de trotse hoofdredactrice. Wat heb je voor de oprichting van F.A.L.L. gedaan? “Ik ben altijd al geïnteresseerd geweest in de tijdschriftindustrie, maar wilde ook erg graag studeren. Na anderhalf jaar literatuurwetenschappen te hebben gestudeerd, merkte ik echter toch dat mijn idee bleef knagen. Ik wilde literatuur graag combineren met andere onderwerpen als mode en fotografie en heb toen besloten het te doen. Ik had werkelijk geen ervaring met het bladen maken tot ik aan de realisatie van F.A.L.L. begon.” Waarom de combinatie van deze onderwerpen? “F.A.L.L. staat voor Fashion, Art, Literature en Lifestyle. Ik denk dat deze combinatie iets zal toevoegen aan het aanbod van tijdschriften dat er al is. Deze combo bestaat nog niet. Juist door in deze nichemarkt te springen denk ik dat het erg goed werkt.”

Wie gaan het blad lezen? “Het blad is bedoelt voor mannen en vrouwen tussen de 20 en 35 jaar. Ze zijn opgegroeid in het mediatijdperk en geintresseer in zowel literatuur als mode en kunst. Dat laatst is trouwens niet zo extreem als je zou verwachten. De F.A.L.L.-lezer bezoekt bijvoorbeeld wel de Museumnacht, maar is niet elke zondag in het museum te vinden.” Wat is het unique selling point van het F.A.L.L.? “De combinatie van de vier onderwerpen en jong talent vormen samen de rode draad van het magazine. Daarnaast is het bieden van een platform voor jong talent ook een manier om lezers en makers aan te trekken. We draaien op jong talent en tonen jong talent, dat zie je nergens anders.” De presentatie van de lancering lag in handen van presentatrice en actrice Lauren Verster. De jonge Milou Verbeke had voor deze blondine gekozen omdat ze goed bij het tijdschrift past en omdat ze Lauren een ontzettend toffe vrouw vindt. Lauren Verster had nooit ja gezegd als ze niet achter het blad stond. “Ik had al een aantal stukken online gelezen en was er gelijk weg van,” vertel Lauren Verster. “Daarnaast vind ik het ook ontzettend tof dat Milou zo’n sprong durft te nemen en zo’n mooi blad neer durft te zetten. Ik vind het leuk dat er veel aandacht wordt gegeven aan jong talent. Ik weet uit eigen ervaring hoe moeilijk het is om door te breken en een tijdschrift als dit is het steuntje in de rug dat veel jongeren goed kunnen gebruiken.” F.A.L.L. Magazine is te koop bij de kleinere boekhandels en concept stores voor €9,95.   Click photo's to view full frame: Tekst: Astrid van Rooij en Nicole Tegelaar

Beeld: bfr




Aanbevolen voor jou:
Fashionscene zoekt een redactiestagiaire